Wyprawka dla niemowlaka cz.II

Mam nadzieję, że pierwszy wpis o wyprawce dla niemowlaka okazał się przydatny. Oto obiecana dalsza część.



1.  KOSMETYKI I ARTYKUŁY PIELĘGNACYJNE

Przy wyborze kosmetyków warto pamiętać aby były one dedykowane dla dzieci już od pierwszego dnia życia.
  • do pielęgnacji pupy:
    • krem na co dzień: w zasadzie nie używamy żadnego kremu do codziennej pielęgnacji pupy A, ale w szafce mam taki gdyby był potrzebny: Linomag krem z tlenkiem cynku;
    • krem na odparzenia: u nas świetnie sprawdza się Bepanthen baby maść ochronna;
    • zasypka: podczas codziennej pielęgnacji nie używamy, ale przydaje się przy odparzeniu. Dobrze jest zasypać pudrem pupę na noc, bo chroni on skórę maluszka przed wilgocią. My mamy puder Linomag;
    • chusteczki nawilżane: idealnie wycierają skórę dziecka. Z tych, które używaliśmy nie wszystkie mi odpowiadały. Niektóre były zbyt perfumowane, inne miały dziwny zapach, niektóre są za sztywne lub za mokre. Ostatecznie u nas na stałe zagościły chusteczki DADA Naturals (zielone opakowanie);
    • waciki: duże prostokątne do mycia pupy. Przy A używałam przez pierwsze dwa miesiące bo jego skóra na początku nie tolerowała żadnych chusteczek nawilżanych. Ja najbardziej lubię płatki kosmetyczne dla niemowląt Cleanic Kindii, ale gdy nie mogę akurat kupić tych kupuję jakiekolwiek inne. Wacikami też jest dobrze myć pupę dziecka podczas odparzenia, bo chusteczki mogą ją wtedy bardziej podrażniać;
    • mydełko: ja odrobinę rozpuszczam w miseczce z wodą do mycia pupy. Używam zwykłego mydełka w kostce Bambino
    • pieluchy: jednorazowe lub wielorazowe z wkładami. Przy obu chłopcach używam pampersów. Przy W najpierw używaliśmy tych oryginalnych marki Pampers, dopiero później przeszliśmy na pieluchy Dada z Biedronki i już przy nich pozostaliśmy. Przy A również korzystamy z biedronkowych pampersów.
  • do kąpieli:
    • płyn do kąpieli:
    • oliwka:
    • balsam po kąpieli:
  • do codziennej pielęgnacji:
    • octenisept: do pielęgnacji kikuta pępowinowego;
    • sól fizjologiczna: do przemywania oczek przy użyciu wacika lub do zakraplania noska w celu jego oczyszczenia;
    • kompresy jałowe; najczęściej w opakowaniu są trzy sztuki, każdy w osobnej saszetce
    • patyczki do uszu.
  • w razie choroby:
    • lek przeciwgorączkowy- Pedicetamol, chyba jedyny, który można podać dziecku poniżej trzeciego miesiąca życia;
    • woda morska w sprayu
  • inne:
    • krem do twarzy na dwór: korzystamy z Nivea baby krem na każdą pogodę i ziajka krem do pielęgnacji dzieci i niemowląt;
    • krem przeciwsłoneczny: ważne jest aby sprawdzić konsystencję takiego kremu, powinien on się łatwo rozprowadzać po skórze i wchłaniać. My mamy emulsję do opalania dla dzieci KOLASTYNA SPF30.


2. KĄCIK NIEMOWLAKA:

O tym jak można zorganizować kącik dla dziecka pisałam tu
  • łóżeczko: drewniane lub turystyczne. To drugie dobre jest dla rodzin dużo podróżujacych, bo można je łatwo złożyć do małych rozmiarów i schować do bagażnika samochodu. Jeśli zdecydujesz się na łóżeczko tego typu, zwróć uwagę czy ma ono przynajmniej dwa poziomy regulacji wysokości materacyka;
  • materac;
  • prześcieradło: frotte lub z jerseyu, najwygodniejsze są te z gumką;
  • folia pod materacyk: chroni przed jego przemoczeniem przez dziecko. My mamy z Canpolu;
  • podkłady do przewijania: ja na początku na przewijaku kładłam jednorazowy podkład, w razie gdyby maluch w trakcie zrobił niespodziewaną kupę zanim podłoże mu pampersa. Dzięki temu w sytuacjach awaryjnych po prostu wyrzucałam pobrudzony podkład zamiast myć cały przewijak. Ja używam tych z Seni Soft.
  • przewijak: ja mam mocowany na łóżeczku;
  • organizer;
  • ochraniacz na szczebelki;
  • pościel: na początku poduszka nie jest konieczna, dla dziecka jest zdrowiej jeżeli śpi na płaskiej powierzchni. Za kołderkę dla A służy rozłożony becik, lub śpi pod kocykiem;
  • komoda na ubranka;
  • fotel do karmienia.


3. KARMIENIE:

Jeśli zamierzasz od początku karmić tylko piersią to akcesoria typu butelki czy laktator nie są niezbędne. Aczkolwiek myślę, że i tak warto mieć jedną czy dwie butelki na wszelki wypadek. 
  • butelki: mogą być plastikowe lub szklane. Ja mam plastikowe o pojemności 150ml i 260ml marki Tommee Tippee. Mi one jak najbardziej odpowiadają, w sprzedaży jest wiele różnych butelek m.in. tych marek: Akuku, Avent, Baby Ono, Canpol, Dr Brown, Lovi, Medela, NUK, Tommee Tippee;
  • laktator: ręczny lub elektryczny, ja karmię piersią, ale kiedy muszę wyjść na dłużej to do ściągnięcia jednej butelki mleka w zupełności wystarcza mi ręczny laktator Tommee Tippee;
  • szczotka do mycia butelek;
  • płyn do mycia butelek: dedykowany dzieciom. My używamy płynu marki Dzidziuś.
  •  
Udanych zakupów życzę :)


Pierwszy wpis dotyczący wyprawki dla niemowlaka znajdziesz tutaj




 
Spodobał Ci się ten post? 
Będzie mi miło gdy zostawisz komentarz 
lub 
polubisz bloga na Facebooku    





Komentarze